Szkolenie dotyczyło szeroko rozumianego bezpieczeństwa osób starszych. Cały czas są osoby, które próbują wykorzystać dobre serce i chęć niesienia pomocy przez seniorów. Dlatego też policjanci co jakiś czas przeprowadzają akcje profilaktyczne, mające na celu podniesienia świadomości osób starszych.
Scenariusz metoda oszustwa na „ wnuczka czy też policjanta” wygląda przeważnie zawsze tak samo. Przestępcy dzwonią do wybranych osób, podając się za krewnych i prosząc o pilną pomoc finansową w celu uniknięcia np. konsekwencji spowodowania wypadku. Drugi telefon senior otrzymuje od osoby, która podaje się za policjanta i prosi o pomoc w ujęciu dzwoniącego przed chwilą oszusta. Rozmowa jest prowadzona w taki sposób, żeby potencjalna ofiara nie miała chwili do zastanowienia. Wywierana jest duża presja, wszystko dzieje się w pośpiechu. Bardzo często cała sytuacja kończy się w banku, w którym osoby starsze mają oszczędności swojego życia.
Właśnie dlatego policjanci podjęli współpracę z Bankiem PKO BP S.A. – Regionalnym Oddziałem Detalicznym w Poznaniu czego efektem było owe szkolenie.
Jak powiedział nam Maciej Święcichowski z zespołu prasowego komendy wojewódzkiej policji :
Na szkoleniu zostały poruszone następujące tematy: przedstawienie mechanizmów działania przestępców działających na szkodę seniorów, – szczegółowa charakterystyka oszustw „na policja” i „na wnuczka” , przybliżenie pracownikom banku zależności pomiędzy ofiarą, a sprawcą, wynikających z oddziaływania oszustów na sferę emocjonalną i motywacyjną osób starszych, zachowania pracowników banku mogące przyczynić się do budowania zaufania seniorów w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej związanej z procederem oszustwa.