PKP Intercity zainwestuje w rozbudowę zaplecza technicznego na stacji Poznań Główny. Spółka poinformowała o tym czwartek, 24 sierpnia, dodając, że prace modernizacyjne obejmą obszar około 1,2 ha.
Jak zapewnia PKP Intercity przebudowa bocznicy kolejowej na stacji Poznań Główny przy ul. Kolejowej wpłynie na zwiększenie standardu utrzymania taboru.
„W efekcie rozbudowy i modernizacji zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, a poprawie ulegnie gospodarka wodna w obiekcie. Wszystkie te czynniki pozytywnie wpłyną na standard podróży dla pasażerów jeżdżących z i do Poznania. Dzięki wykonanym pracom bocznica będzie dostosowana do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów, jak i nowoczesnego taboru, który PKP Intercity planuje zakupić w przyszłości” – czytamy w komunikacie spółki.
Jak wskazano, „zaprojektowane obiekty będą spełniać warunki ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem w zakresie powietrza atmosferycznego, a także gruntu i wód gruntowych. Dodatkowo zaplecze techniczne będzie przystosowane do pracy 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu przez cały rok”.
Zmiany na Poznań Główny
Na bocznicy kolejowej, jak informuje spółka, będą stacjonowały składy wagonowe, elektryczne zespoły trakcyjne, jak i lokomotywy elektryczne oraz spalinowe.
„Dzięki przeprowadzonym pracom możliwe staną się w Poznaniu także naprawy okresowe poziomu pierwszego (P1) oraz drugiego (P2). Inwestycja została podzielona na dwa etapy, w ramach których prace zaczną się od wykonania projektu budowlanego wraz z pozyskaniem wszelkich decyzji i zgód administracyjnych, a skończą na wykonaniu robót budowlanych oraz pozyskaniu prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Przedsięwzięcie zostanie przeprowadzone w ramach największego programu inwestycyjnego w historii spółka” – czytamy.
Do 2030 roku spółka planuje zainwestować 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne.
„Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity” – wskazuje spółka.