Trwają prace na trasie kórnickiej. Celem prowadzonego remontu jest usprawnienie komunikacji publicznej na Ratajach.
Jeszcze w lipcu na przystanku Kórnicka zakończyły się prace brukarskie. Ponadto wyprowadzono wszystkie instalacje elektryczne pod przyszłe wiaty oraz inną infrastrukturę przystankową. Zakończono także prace związane z budową zimowisk dla traszek.
Remont trasy kórnickiej
Przebudowa trasy kórnickiej to ostatnia odsłona większego projektu usprawniającego komunikację publiczną na Ratajach. Obejmował on zakończoną przebudowę od os. Lecha do ronda Żegrze oraz budowę nowej trasy od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej.
Przebudowę torowiska w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wykonano w latach 2018-2019. W kolejnym roku (2020) otwarto trasę od ronda Żegrze do nowo zbudowanej pętli tramwajowo-autobusowej Unii Lubelskiej, a w latach 2021-2022 kompleksowo zmodernizowano rondo Rataje. W tym samym czasie nie można było wówczas remontować trasy Kórnickiej. Konieczne było bowiem umożliwienie dojazdu tramwajów do zajezdni na Franowie oraz zapewnienie komunikacji mieszkańcom szeroko pojmowanego obszaru Rataj.