2 kilometry nowych torów pomiędzy Piłą a Poznaniem. Będzie o wiele szybciej

Na trasie między Poznaniem a Piłą, w Obornikach wybudowany zostanie drugi tor i dodatkowa „nitka” mostu na Warcie. Pozwoli to na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację inwestycji za ok. 100 mln złotych netto z KPO. Projekt ma zostać zrealizowany w drugiej połowie 2026 roku. Mowa o budowie ponad 2 kilometrowego odcinka między stacjami Oborniki Wielkopolskie Most a Oborniki Wielkopolskie. Aktualnie pociągi na trasie Poznań – Piła kursują w ok. 70 minut. Inwestycja pozwoli skrócić ten czas nawet o 35 min.

– Wybudujemy drugi, sąsiedni tor, wraz z siecią trakcyjną i rozbudujemy obecną przeprawę kolejową na Warcie, która zyska drugą, dodatkową nitkę. W ten sposób zwiększymy długość dwutorowego odcinka na linii Poznań – Piła. Na przepustowość, a więc możliwość przejazdu większej liczby składów, korzystnie wpłynie także budowa nowej mijanki w okolicach Parkowa – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP.

Inwestycja ma zwiększyć komfort podróżujących. Ma powstać dodatkowy peron na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto z wysoką platformą. Pojawią się wiaty, jasne oświetlenie, łatki i czytelne tablice oraz gabloty z rozkładem jazdy. Z myślą o osobach niewidomych ułożone zostaną ścieżki naprowadzające. Pojawi się również nowe przejście podziemne i windy.

–  Planując inwestycję, myślimy o dobru pasażera. Nowy peron w Obornikach, ale przede wszystkim dodatkowy tor pozwolą na przejazdy kolejnych pociągów i wpłyną korzystnie na rozkład. Zdecydowaną większość prac wykonamy bez żadnych zmian w ruchu kolejowym, a pasażerowie będą mogli oglądać postęp robót z okien pociągów – powiedział dyrektor Regionu Zachodniego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA, Piotr Bruss.

Czytaj także: Był błąd i trzeba było wycofać je z jazdy | wpoznaniu.pl

Monika Statucka
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl